سفر نوروزی

معرفی بهترین مکان های گردشگری در نوروز

سفر نوروزی

معرفی بهترین مکان های گردشگری در نوروز

  • ۱
  • ۰

یکی از مهمترین و اصلی ترین جاذبه های توریستی استانبول که در تور استانبول به دیدن آن می رویم کاخ توپکاپی (موزه توپکاپی) می باشد که مابین دریای مرمره و خلیج شاخ طلایی قرار دارد. در این کاخ باغ هایی وجود دارد که یکی از زیباترین منظره ها  را در ترکیه ایجاد کرده است به خصوص مشاهده تنگه بسفروس از کاخ تصویری تماشایی دارد. برای آشنایی بیشتر با این مکان توریستی ترکیه ، آسمان آبی را دنبال کنید.کاخ توپکاپی استانبول توسط افرادی به نامهای سینان، آسم علی، داوودآقا، و سرکیس بالیان طراحی شده اند.  این کاخ از دوره حکومت عثمانی نزدیک به چهارصدسال از زمان سلطان محمد دوم تا سلطان عبدالمجید که سی و سومین پادشاه عثمانی بوده است ، مرکز اداری و هنری  بوده است، حتی زمانی که عثمانی آن را به دلیل هدف زندگی مدرن و غربی  در قرن 19 ترک کرد و به کاخ دلما باغچه رفتند ، اما کاخ توپکاپی به دلیل اهمیت بسیار زیادی که داشت پابر جا ماند. این کاخ در 1985 به وسیله یونسکو به عنوان بهترین کاخ دوران عثمانی ثبت جهانی شد.

کاخ توپکاپی در خود آثار مهم و ارزشمندی از تمدن اسلام و همچنین شمشیر و خرقه پیامبر اسلام (ص) را در خود جای داده است. این کاخ از نظر موقعیت جغرافیایی در قسمت اروپایی استانبول و در منطقه سلطان احمد قرار دارد پر از هتل و اقامتگاه مختلف می باشد. کاخ توپکاپی اولین کاخ حکومت عثمانی است که در سال 1459 میلادی زمانی که استانبول به وسیله پادشاه عثمانی فتح شد ساخته شد که حدود 6 سال هم زمان برد. این کاخ از سالهای 1465 تا 1856 مرکز اداری عثمانی بود که تقریبا از 600 سال حکومتشان 400 سال آن را در این کاخ زندگی کردند.دسترسی به کاخ توپکاپی آسان و راحت می باشد به گونه ای که انواع وسایل نقلیه مانند اتوبوس ، مترو تراموا و ... موجود می باشد. این کاخ یا موزه به غیر از روزهای سه شنبه برای عموم مردم باز می باشد. نکته قابل توجه ای که وجود دارد در بخش آثار مذهبی این کاخ از ورود مسافران تور ترکیه و توریستهایی که پوشش نامناسب دارند جلوگیری می شود و علاوه بر این عکس گرفتن به دلیل اینکه نور فلاش ممکن است برای آثار باستانی آسیب داشته باشد ممنوع می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جاذبه های توریستی استانبول به وبسایت آژانس مسافرتی آسمان آبی مراجعه کنید.
www.asemanabi.net

  • ۹۸/۰۹/۲۴
  • آسمان آبی

تور استانبول

تور ترکیه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی